PA - C8 - INF513 : Projet de 3A Algorithmes et fondements des languages de programmation

Domaine > Informatique.

This page is for the Research Projects of the tracks "Algorithms and Foundations of Programming Languages".

Below you will find project proposals for 2017-2018

- Pierre-Yves Strub. A COQ Proof-Mode for APRHL

- Grégoire Lecerf. Factorisation des polynômes sur les corps finis.

- Grégoire Lecerf. Implantations HPC des opérations arithmétiques sur les polynômes et séries de petites et moyennes tailles.

- Olivier Bournez. Modèles de calculs continus: A propos de la puissance des modèles de calcul basés sur les équations,différentielles ordinaires.

Below you will find INF513 projects that were done in the previous years. We advise the students to contact the lecturers in charge of your favourite courses to discuss the possibility of doing a project under their supervision, or contact the supervisors that proposed projects this year or  in the past.

====

- Dale Miller, Certificates for CTL Model Checkers.

- Stéphane Graham-Lengrand and Assia Mahboubi, Combination of decision procedures in presence of meta-variables (attached)

- Benjamin and Carola Doerr, Analyse des algorithmes  évolutionnaires (http://people.mpi-inf.mpg.de/~doerr/projet_approf_doerr_x13_ea.pdf)

- Tomer Libal and Dale Miller (shaolintl@gmail.com), Checking Proof Certificates (ProofCert project)

- Xavier Allamigeon (Xavier.Allamigeon@inria.fr), Falsifier formellement la conjecture de Hirsch.